Ekspluatācijā nodots zemās grīdas tramvaja tehniskās apkopes un remonta cehs
Jaunā ceha būvniecība izmaksāja 8,7 miljonus latu. Finansējums ceha būvniecības ir izmantots no zemās grīdas tramvaja ieviešanas projekta realizācijai paredzētiem līdzekļiem. Ceha garums ir 102 m, tur ierīkotas trīs sliežu ceļu līnijas. Cehā apkopi vai remontu var veikt vienlaicīgi līdz pat sešiem zemās grīdas tramvajiem.
Vienā no līnijām ir uzstādīta speciālā zemās grīdas riteņpāru virpa, kas ir pēc individuālā pasūtījuma izgatavota Vācu iekārtu rūpnīcā Hegenscheidt-MFD. Mašīna ir iegremdētā ceha grīdā un ir paredzēta tramvaju riteņu apvirpošanai, nenoņemot ratiņus, bet tramvajam uzbraucot uz speciālo platformu.
Citā līnijā ir uzstādītās speciālās paceļamās platformas, kas ir paredzētas personāla ērtākai piekļuvei pie tramvaja agregātiem, kas izvietoti arī uz tramvaja jumta. Cehā paredzēts veikt tramvaju apkopes un nepieciešamos remonta darbus atbilstoši ražotāja prasībām. Izbūvēta arī rezerves daļu uzglabāšanai paredzēta ietilpīga noliktavas telpa. Ceha darbiniekiem ir nodrošinātās arī ērtas biroja un sadzīves telpas. Jaunais cehs atbilst visām mūsdienas prasībām gan no būvniecības tehnoloģijas viedokļa, gan aprīkojuma ziņā.
Jaunā ceha būvniecība bija paredzētā zemās grīdas tramvaja ieviešanas pirmā posma ietvaros, un tā būvniecība tika uzsākta 2012.gada sākumā. Būvdarbi ir veikti 3 kārtās. 1.kārtas izpildītājs – SIA "Velve", 2.kārtas – SIA "Arčers", 3.kārtas – SIA "Moduls Rīga".
"Rīgas satiksmei" kopumā ir 26 zemās grīdas tramvaji. 20 no tiem ir trīs sekciju zemās grīdas tramvaji, kuri ir 31,4 metrus gari ar maksimālo pasažieru ietilpību 318, un 6 četru sekciju tramvaji, kuri ir 41 metrus gari ar maksimālo pasažieru ietilpību 432. Visi tramvaji ir aprīkoti ar automātiskām durvīm pasažieru iekāpšanai un izkāpšanai, un tie ir ražoti Čehijas rūpnīcā "Škoda".
Tāpat visi tramvaji ir pieejami pasažieriem ar kustību traucējumiem, tostarp personām ratiņkrēslos. Lai atvieglotu pasažieru nokļūšanu salonā bez pieturvietas platformas palīdzības, pie priekšējām pasažieru durvīm ir iebūvēts manuāli darbināms hidrauliskais pacēlājs ar saliekamo platformu. Platformu var nolaist līdz brauktuvei.
Visas tramvaja sastāvdaļas ir projektētas un paredzētas ekspluatācijai pie ārējās vides temperatūras no -400C līdz 400C. Tramvajs ir konstruēts un paredzēts braukšanai pa sliežu ceļu ar platumu 1524 mm savienojumā ar ārējo 600VDC nomināla sprieguma kontakttīkla vadu.
Plašāku informāciju par "Rīgas satiksmes" piedāvātajiem pakalpojumiem, maršrutu sarakstiem, biļešu veidiem un citiem jaunumiem var saņemt interneta mājas lapā www.rigassatiksme.lv, sociālajos tīklos "twitter", "facebook", "draugiem.lv" vai zvanot pa bezmaksas tālruni 80001919.