Valdes informācija par notikumiem (12. augusts – 25. augusts)
RP SIA “Rīgas satiksme” turpina darbu normālā režīmā, bet jāņem vērā, ka ir atvaļinājumu laiks un atsevišķu projektu virzība ieilgst. Lai ar tikai 8. augustā tika apstiprināts uzņēmuma 2019. gada budžeta jaunā redakcija, jau ir uzsākti priekšdarbi pie RP SIA “Rīgas satiksme” 2020. gada budžeta projekta sagatavošanas. Viens no jautājumiem, kas tiek uzdots saistībā ar budžetu, ir: cik ir izdevies ietaupīt? Konkrētajā gadījumā nav iespējams sniegt noteiktu atbildi uz šādu jautājumu, jo 2019. gadā tika pieņemts ļoti optimistisks budžets ar lielām optimizācijām, kas ir realizēts un pārstrādāts ar papildu 6,5 miljonu lielu Rīgas domes kompensācijas samazinājumu. Jāatzīmē, ka RP SIA “Rīgas satiksme” turpina darbu pie izdevumu un ieņēmumu struktūras pārskatīšanas, šo darbu paredzēts noslēgt jau 2020. gada ietvaros.
RP SIA “Rīgas satiksme” valde vēlas norādīt, ka pagājušajās nedēļās ir izskanējusi ar kapitālsabiedrību saistīta informācija, kas tika pasniegta tendenciozā un sagrozītā veidā. Vispirms jau RP SIA “Rīgas satiksme” atgādina, ka tās sniegtais pakalpojums Rīgas pilsētā balstās trīs transporta parku jeb “flošu” principā: tramvaji, trolejbusi un autobusi. Divi pirmie nodrošina Rīgas sabiedriskā transporta atbilstību mūsdienu prasībām kā bezizmešu vai zemas izmešu emisijas transportlīdzekļi. RP SIA “Rīgas satiksme” cer septembrī pabeigt sarunas ar Čehijas “Škoda Electric” ar galīgo vienošanos, kas ļaus noslēgt Rīgas trolejbusu flotes pilnīgu nomaiņu 2020. gadā. Darbu uz līnijām ir uzsākuši arī visi 10 trolejbusi, kas apgādāti ar ūdeņradi darbināmiem dzinējiem, kuru ekspluatācijas uzsākšana ir aizkavējusies no pārvadātāja un transporta līdzekļa ražotāja neatkarīgu iemeslu dēļ. Tādējādi RP SIA “Rīgas satiksme” pārskatāmā nākotnē neplāno atteikties no trolejbusiem, un šis transporta veids arī turpmāk būs viens no sabiedriskā transporta balstiem Rīgas pilsētā.
Attiecībā uz skaļi izskanējušo informāciju par nesaimniecisko Rīgas pilsētas pašvaldību un RP SIA “Rīgas satiksme” jānorāda, ka kapitālsabiedrība nav veiksi nesaimnieciskas investīcijas. Tieši pretēji: uzņēmums ir veicis mērķtiecīgu visu veidu transporta flotes atjaunošanu un ieguldījumus sliežu ceļu infrastruktūrā. Rīga būtu daudz tuvāk arī jaunu transporta līniju atklāšanai, ja ne atsevišķu valsts iestāžu visai nesaprotami motivētie lēmumi. Sabiedrībai netiek skaidrots, ko nozīmē jēdziens “fiskālā telpa”, tā vietā dēmonizējot sekmīgi strādājošu sabiedriskā transporta uzņēmumu. Varbūt tā vietā sabiedrībai vajadzēja paskaidrot, ka tas nozīmē tikai to, ka valdība nevarēs palielināt savu budžeta deficītu un nesaprātīgi aizņemties, lai tērētu naudu dīvainos projektos. Latvijas iedzīvotāji, kas izmanto Rīgas pilsētas sabiedrisko transportu, kura lielāko daļu veido atjaunotais transportlīdzekļu parks, par to var pārliecināties paši.
RP SIA “Rīgas satiksme” 15. augusta valdes sēdē tika nolemts, ka lēmuma izpilde par biļešu klāsta optimizāciju stundas un brauciena biļetēm ir iekļaujama kopējā projektā par braukšanas biļešu un maksas atvieglojumu izmaiņām un tarifu. Lēmums ļaus precīzāk prognozēt biļešu sortimenta optimizācijas ietekmi gan uzņēmumam, gan pasažieriem, kā arī precīzāk definēt prasības biļešu sistēmai tuvākajā laikā un tās funkcionalitātei nākotnē.
RP SIA “Rīgas satiksme” 22. augusta valdes sēdē tikai izskatīti vairāki uzņēmumam būtiski lēmumi, kas saistīti ar autostāvvietu tīkla attīstību, tika atbalstīta pilotprojekta turpināšana iekāpšanai pa transportlīdzekļu pirmajām durvīm, darba grupas starpziņojumu par iespējām izmantot samazinātas ietilpības transportlīdzekļus regulāro reisu ietvaros, kā arī situāciju ar darbinieku piesaisti. Valde vienojās, ka nākošā sēde, kurā tiks aicināti piedalīties arī nozaru un vairāku struktūrvienību vadītāji, notiks 3. septembrī, lai uzklausītu priekšlikumus un viedokļus par darbinieku piesaistes risinājumiem.
Plašāku informāciju par „Rīgas satiksmes”piedāvātajiem pakalpojumiem, maršrutu sarakstiem, biļešu veidiem un citiem jaunumiem var saņemt interneta mājas lapā www.rigassatiksme.lv vai sociālajos tīklos „twitter” un „facebook”.