Klientu privātuma politika
POLITIKAS DOKUMENTS Nr. INA-POL/2020/2
“Klientu privātuma politika”
1. VISPĀRĪGIE JAUTĀJUMI
1. Politikas dokuments “Klientu privātuma politika” (turpmāk - Klientu privātuma politika) izstrādāta atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 (2016. gada 27. aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (turpmāk – Vispārīgā datu aizsardzības regula) prasībām.
2. Pārzinis klientu datu apstrādes procesā: Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” (turpmāk arī – RP SIA “Rīgas satiksme” vai uzņēmums), reģistrācijas numurs 40003619950, juridiskā un biroja adrese norādīta mājaslapā: www.rigassatiksme.lv sadaļā “Kontakti” (turpmāk – pārzinis vai datu pārzinis). Noteiktās datu apstrādēs RP SIA “Rīgas satiksme” ir datu apstrādātājs, par ko klients tiek informēts atsevišķi. Ja RP SIA “Rīgas satiksme” ir datu apstrādātājs, tā pilda šo klientu privātuma politiku kā datu pārzinis, ciktāl Vispārīgā datu aizsardzības regula datu apstrādātājam nenosaka savādākus pienākumus (piemēram, datu pārziņa pienākumu ziņot par datu aizsardzības pārkāpumu).
3. Pārziņa kontaktinformācija: tālrunis +37167104800, e-pasts: sekretariats@rigassatiksme.lv, mājaslapa: www.rigassatiksme.lv.
4. Politikas dokumenta mērķis ir sniegt informāciju klientam (turpmāk – Klients) un izskaidrot, kā RP SIA “Rīgas satiksme” veic personas datu apstrādi, it īpaši attiecībā uz personas datu aizsardzības nolūkiem un apjomu, kā arī izvirzītajām prasībām personas datu aizsardzības pasākumiem un personas datu glabāšanai.
5. RP SIA “Rīgas satiksme” kā datu pārzinis, apzinoties datu aizsardzības nozīmīgo lomu un veicinot datu aizsardzības kultūru uzņēmumā, ir izveidojusi Personas datu apstrādes un aizsardzības grupu, kuras sastāvā ir iekļauts datu aizsardzība speciālists un kompetenti uzņēmuma speciālisti un kas darbojas uz reglamenta “Personas datu apstrādes un aizsardzības grupas reglaments” pamata.
6. Datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija: tālrunis +37120361862, e-pasts: datuspecialists@rigassatiksme.lv. Jautājumu iespējams uzdot mājaslapas www.rigassatiksme.lv sadaļā “Sazinies ar mums”, izvēloties tēmu “Datu speciālists”.
7. Klients šī politikas dokumenta izpratnē ir fiziska persona, kura izsaka vēlēšanos iegādāties, iegādājas vai varētu iegādāties, izmanto vai varētu izmantot RP SIA “Rīgas satiksme” nodrošināto preci vai pakalpojumu (turpmāk prece un pakalpojums – pakalpojums); apmeklē RP SIA “Rīgas satiksme” telpas, teritoriju un apmeklē amatpersonas vai darbiniekus, izmanto elektronisko pakalpojumu vai sociālās vietnes, lietotnes; noslēdz uzņēmuma vai cita veida līgumu; ir iekļauta dokumentos vai paziņojumos, kas izriet no noslēgtā līguma ar juridisko personu vai citu tiesību subjektu (piemēram, par līguma izpildi atbildīgā persona) vai cita veida tiesiskajām attiecībām (piemēram, par iepirkumu atbildīgā kontaktpersona, tehniskais eksperts). Piemēram, Klients var būt sabiedriskā transporta pasažieris, Rīgas pilsētas maksas autostāvvietu (turpmāk – maksas autostāvvietas) lietotājs, RP SIA “Rīgas satiksme” Klientu apkalpošanas centra vai citas struktūrvienības apmeklētājs, RP SIA “Rīgas satiksme” uzturēto interneta vietņu vai mobilo lietotņu lietotājs, RP SIA “Rīgas satiksme” specializētās autostāvvietas lietotājs, RP SIA “Rīgas satiksme” sadarbības partneris vai persona, kura ar RP SIA “Rīgas satiksme” ir noslēgusi vai gatavojas noslēgt līgumu par pakalpojumu saņemšanu vai preču pirkšanu vai pārdošanu. RP SIA “Rīgas satiksme” Klients var būt arī nepilngadīga persona (bērns), kuram informācija par personas datu apstrādi tiek sniegta vienkāršotākā veidā.
7.1. Ja juridiskā persona vai cits tiesību subjekts apstrādā Klienta datus un tos nodod RP SIA “Rīgas satiksme” (piemēram, līgumā vai iepirkuma dokumentos norādīta kā atbildīgā persona), RP SIA “Rīgas satiksme” nav datu pārzinis šādai datu apstrādei un nevērtē šādas datu apstrādes tiesisko pamatu. Šādā gadījumā par datu apstrādi ir atbildīga attiecīgā juridiskā persona vai cits tiesību subjekts, kas nodevis personas datus.
7.2. Ja juridiskā persona vai cits tiesību subjekts apstrādā Klienta datus, identificējot personu, bet tos nenodod RP SIA “Rīgas satiksme”, kā dēļ RP SIA “Rīgas satiksme” nevar identificēt personu, šāds process attiecībā uz RP SIA “Rīgas satiksme” nav uzskatāms par datu apstrādi (piemēram, juridiskā persona no RP SIA “Rīgas satiksme” iegādājas nepersonalizētās viedkartes, bet saviem darbiniekiem tās izsniedz pret parakstu, identificējot noteiktu darbinieku ar viedkartes numura starpniecību, RP SIA “Rīgas satiksme” šis process nav personas datu apstrāde, bet juridiskai personai šis process ir personas datu apstrāde).
8. Klienta personas dati ir jebkāda informācija par identificētu vai identificējamu personu – RP SIA “Rīgas satiksme” Klientu.
9. Politikas dokuments ir attiecināms uz RP SIA “Rīgas satiksme” veiktajiem Klientu personas datu apstrādes procesiem.
2. KLIENTU DATU APSTRĀDES PRINCIPI
10. Likumīgums, godprātība un pārredzamība – personas dati tiek apstrādāti saskaņā ar normatīvo aktu prasībām un ievērojot personas datu apstrādes juridisko pamatu, godprātīgi un nosakot pasākumus Klientu informēšanai par veiktajām personas datu apstrādēm.
11. Nolūka ierobežojumi – personas dati tiek vākti tikai atbilstoši iepriekš noteiktiem datu apstrādes nolūkiem.
12.Datu minimizēšana – apstrādājamais personas datu apjoms ir izvērtēts un nepieciešams noteikto mērķu sasniegšanai.
13. Precizitāte – personas dati ir pēc iespējas precīzi, un tiek noteikti pasākumi, lai nepieciešamības gadījumā personas dati varētu tikt atjaunināti, laboti vai dzēsti, ņemot vērā nolūkus, kādiem tie tiek apstrādāti. Lietojot terminu “dzēšana”, ir saprotama arī datu fiziska iznīcināšana vai anonimizēšana.
14. Glabāšanas ierobežojums – personas datu glabāšanai tiek noteikti termiņi vai kritēriji atbilstoši RP SIA “Rīgas satiksme” noteiktajai kārtībai (piemēram, saskaņā ar apstiprināto lietu nomenklatūru), normatīvo aktu prasībām (piemēram, grāmatvedības, elektronisko sakaru, transporta pakalpojumu, arhīva jomā, kā arī attiecībā uz noilgumu), bet ne ilgāk kā tie nepieciešami noteikto datu apstrādes nolūku sasniegšanai un RP SIA “Rīgas satiksme” leģitīmajām interesēm un juridisko pienākumu izpildei. Pēc personas datu glabāšanas laika beigām Klienta dati tiek dzēsti, iznīcināti vai anonimizēti.
15.Integritāte un konfidencialitāte – personas datu apstrādē tiek nodrošināta atbilstoša personas datu pareizība un drošība, tostarp izvērtējot un nosakot atbilstošus tehniskos vai organizatoriskos pasākumus drošības risku samazināšanai un aizsardzībai pret neatļautu vai nelikumīgu apstrādi un pret nejaušu nozaudēšanu, iznīcināšanu vai sabojāšanu.
PERSONAS DATU APSTRĀDES JURIDISKIE PAMATI
16. Personas datu apstrādes juridiskie pamati, apstrādājot Klientu personas datus, var būt:
16.1. leģitīmās intereses – lai realizētu no RP SIA “Rīgas satiksme” un Klientu pastāvošajām saistībām vai atbilstoši normatīvajiem aktiem noteiktās RP SIA “Rīgas satiksme” leģitīmās intereses un juridiskos pienākumus;
16.2. līguma noslēgšana un izpilde – lai veiktu darbības pirms līguma noslēgšanas, noslēgtu līgumu un nodrošinātu tā izpildi;
16.3. ar normatīvo aktu uzlikta pienākuma izpilde – lai izpildītu RP SIA “Rīgas satiksme” saistošos ārējos normatīvajos aktos noteiktu pienākumu. Informācija par RP SIA “Rīgas satiksme” darbību regulējošajiem normatīvajiem aktiem pieejama RP SIA “Rīgas satiksme” mājaslapas www.rigassatiksme.lv sadaļā “Par mums” apakšsadaļā “Normatīvie dokumenti”;
16.4. saskaņā ar Klienta (datu subjekta) piekrišanu – brīvi sniegtu, konkrētu, apzinātu un viennozīmīgu rīcību, ar kuru viņš paziņojuma vai skaidri apstiprinošas darbības veidā sniedz piekrišanu savu personas datu apstrādei.
17. Personas datu apstrādes ietvaros var tikt veikta Klientu datu profilēšana, kad uz Klienta specifiskas datu kopas kombinācijas pamata var tikt pieņemts individuāls automatizēts lēmums, vai personas dati var tikt apstrādāti savādāk nekā ierastā procesa ietvaros, tai skaitā:
17.1. izvēlēties citu rīcības veidu, piemēram, ja sabiedriskajā transportā elektroniskās kartes lasītājs neveic brauciena reģistrēšanu (autorizāciju) ar datu nesēju (viedkarti vai viedbiļeti), ja ir iestājies braukšanas maksas atvieglojuma zaudēšanas nosacījums, datu nesējs ir bojāts vai notikusi Klienta prettiesiska rīcība. Par nepieciešamību izvēlēties citu rīcības veidu liecina elektroniskās kartes lasītāja sarkanās gaismas indikators vai nav skaņas signāla un neiedegas gaismas indikators, un Klienta (pasažiera) pienākums ir iegādāties braukšanas biļeti;
17.2. liegt iespējas, piemēram, ja piekļuves kontroles sistēmas ierīce pēc Klientam izsniegtās caurlaides reģistrēšanas pie lasītāja neļauj iekļūt telpās vai neatver vārtus;
17.3. pārtraukt (liegt) tiesības vai iespēju izmantot pakalpojumu, piemēram, ja, veicot datu monitoringu, sistēma konstatē, ka Klientam (pasažierim) beidzies pasažiera statusa derīguma termiņš, Klientam (pasažierim) nav tiesības izmantot braukšanas maksas atvieglojumu, kas bija paredzēts šim pasažiera statusam; sākot ar trešo neapmaksāto paziņojumu, transportlīdzeklim tiek uzlikta riteņu bloķēšanas ierīce atbilstoši normatīvajam aktam, un Klientam tiek liegta iespēja izmantot transportlīdzekli;
17.4. radīt vai reģistrēt saistības, tai skaitā, izmantojot atkārtotības vai progresijas algoritmu, piemēram, ja pasažieru pārvadājumu kontroles laikā tiek konstatēts, ka Klients (pasažieris) brauc bez biļetes un viņš atsakās veikt līgumsoda apmaksu uz vietas transportlīdzeklī, sistēmā pārbauda, vai Klientam (pasažierim) ir atkārtots pārkāpums noteiktā laika periodā; apstrādājot līgumsoda atkārtotības un progresijas datus, tāpēc, izrakstot līgumsoda rēķinu, Klientam (pasažierim) tiek piemērots lielāks līgumsods nekā gadījumā, ja atkārtotības nebūtu; maksas autostāvvietu kontroles laikā sistēmā pārbauda, cik neapmaksāti pēcapmaksas paziņojumi ir par attiecīgā transportlīdzekļa novietošanu maksas autostāvvietā, un, sākot ar trešo piemērojamo pēcapmaksas paziņojumu, transportlīdzeklim tiek uzlikta riteņu bloķēšanas ierīce;
17.5. reģistrēt vai saglabāt datus, piemēram, iestājoties notikumam, kas automātiski informē par drošības incidenta pazīmēm (piemēram, SOS pogas nospiešanas gadījumā sabiedriskajā transportlīdzeklī, transportlīdzekļa sadursmes gadījumā), videonovērošanas dati tiek saglabāti.
4. LEĢITĪMĀS INTERESES
18. RP SIA “Rīgas satiksme” leģitīmās intereses atbilstoši personas datu apstrādes nolūkiem ir šādas, bet ne tikai:
18.1. komercdarbības veikšana, sniedzot pasažieru pārvadājumu, maksas autostāvvietu, transporta nomas un citus pakalpojumus, un komercdarbības pārvaldība, tai skaitā, RP SIA “Rīgas satiksme” kapitāla daļu turētāja (īpašnieka) – Rīgas pilsētas pašvaldības prasību izpilde;
18.2. valsts un pašvaldības uzdoto pārvaldes uzdevumu un pienākumu izpilde un pārvaldība, piemēram, braukšanas maksas atvieglojumu piešķiršana un administrēšana;
18.3. uzņēmuma normālas ikdienas darbības nodrošināšana atbilstoši normatīvo aktu prasībām, uzņēmuma vērtībām un darbības stratēģijai, tai skaitā:
18.3.1. preču un pakalpojumu iegāde un iepirkumu organizēšana, ražošana, infrastruktūras uzturēšana;
18.3.2. pakalpojumu pārvaldība, tai skaitā, nodrošinot drošu un patērētāju tiesībām atbilstošu pakalpojumu, izskatot patērētāju prasījumus un veicot ekspertīzi, analizējot pakalpojuma izmantošanas rādītājus un statistiku, attīstot pakalpojumus, veicinot pakalpojumu atpazīstamību un noietu tirgū, pakalpojumu kvalitātes nodrošināšana;
18.3.3. Klientu pārvaldība, tai skaitā Klientu apkalpošana, konsultēšana, identificēšana, Klientu datu pārbaude pirms līguma noslēgšanas un līgumsaistību izpildes procesā, Klientu datu bāzu veidošana, Klientu profilu pārvaldība un atbalsts elektronisko pakalpojumu vai sociālajās vietnēs (Vienotajā pakalpojumu pieteikuma portālā, portālā www.ridziniekakarte.lv, sociālajā vietnē Facebook, Twitter u.c.), lietotnēs, Klientu pieteikumu un iesniegumu pieņemšana pa dažādiem saziņas kanāliem un to saglabāšana, Klientu apkalpošanas kultūras novērtēšana, kontrole un pilnveide, Klientu sūdzību izskatīšana, kārtības ievērošanas kontrole attiecībās ar Klientiem, Klientam (pasažierim) piešķiramo atvieglojumu administrēšana (atvieglojumu piešķiršana, izmantošana, uzraudzība, pieteikumu personalizētās viedkartes saņemšanai un atvieglojumu saņemšanai saglabāšana), Klienta personas datu pārbaude un apstrāde braukšanas maksas atvieglojumu piešķiršanai un administrēšanai, atrasto un pazaudēto mantu atgriešana Klientiem, izmantojot publiski pieejamos datus sociālajās vietnēs;
18.3.4. sabiedriskās attiecības, komunikācija un korporatīvā vadība, informācijas sniegšana par uzņēmuma darbību, saziņas kanālu uzturēšana, uzņēmuma kultūras un identitātes nodrošināšana un veicināšana, informējošo un cita veida pasākumu organizēšana (piemēram, “Atvērto durvju diena”, “Ēnu diena”);
18.3.5. Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta vēstures mantojuma saglabāšana un uzturēšana;
18.3.6. finanšu vadība un grāmatvedības kārtošana, tai skaitā norēķinu, maksājumu un saistību administrēšana un kontrole, maksājumu kanālu pārvaldība (SMS, lietotnēs, ar kartēm u.c. maksājumu līdzekļiem), atgādinājumi Klientiem par maksājumu saistībām, komandējumu administrēšana un uzskaite;
18.3.7. organizatoriskā pārvaldība, dokumentu pārvaldība (tai skaitā lietvedība un dokumentu uzturēšana), tehniskais, juridiskais atbalsts, statistika un pētniecība, personāla pārvaldība;
18.3.8. darījumu slēgšana, tai skaitā līgumu sagatavošana, noslēgšana, izpilde un izpildes kontrole, saziņa ar atbildīgajām personām par līguma izpildi;
18.3.9. risku vadība un kvalitātes pārvaldība, tai skaitā korupcijas un interešu konflikta risku pārvaldība, citu risku pārvaldība atbilstoši Risku pārvaldības politikai, kvalitātes vadības sistēmas ISO 9001 standarta ievērošana, t.i., faktu pieejamības nodrošināšana lēmumu pieņemšanā, kas ietver procesu atbilstības, lietderības un efektivitātes attiecībā pret mērķiem izpēti (mērīšanu un analīzi), un nepārtrauktu uzlabojumu veikšana, kas ietver nepārtrauktu sistēmu pilnveidi, novērtējot izpētes rezultātus, izpildījuma atbilstību mērķiem un pašus mērķus (piemēram, veikt satiksmes uzraudzību, lai samazinātu ceļu satiksmes negadījumu skaitu un tajos cietušo personu skaitu), arodveselības un darba drošības pārvaldības sistēmas ISO 45001 un energopārvaldības sistēmas ISO 50001 standarta ievērošana;
18.3.10. efektīva parādu piedziņas pārvaldība;
18.3.11. informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pārvaldība un atbalsts citu personas datu apstrādes nolūku izpildei un elektronisko procesu un pakalpojumu attīstībai, piekļuves tiesību pārvaldība produktu/tiesību un atlaižu izmantošanai;
18.3.12. jaunu elektronisko procesu un pakalpojumu testēšana testa vidē un produkcijas vidē, iesaistot datu subjektus (esošos vai potenciālos Klientus) sistēmas funkcionalitātes pārbaudīšanā un veicinot kvalitatīvāku elektronisko procesu vai elektronisko pakalpojuma izveidi.
18.4. informācijas, informācijas un komunikācijas tehnoloģiju, infrastruktūras un personu drošības nodrošināšana, tai skaitā terorisma draudu nekavējoša novēršana;
18.5. īpašuma un citu uzņēmuma aktīvu aizsardzība, pierādījumu nodrošināšana;
18.6. juridisku prasību celšana, realizācija un aizstāvība, leģitīmo interešu aizsardzība tiesībaizsardzības iestādēs, tiesā un citās publiskās iestādēs;
18.7. prettiesiskas rīcības novēršana (šim nolūkam dati var tikt kombinēti no dažādām datu apstrādēm, lai identificētu personu);
18.8. personu vitāli svarīgu interešu, tai skaitā veselības un dzīvības, aizsardzība;
18.9. drošības nodrošināšana attiecībās starp Klientiem un darbiniekiem (piemēram, drošības noteikumu ievērošana, drošības apdraudējumu novēršana, pasažieru fiziskā drošība sabiedriskajā transportā, droša pakalpojuma nodrošināšana, ceļu satiksmes noteikumu ievērošana), veicot drošības pasākumus;
18.10. kārtības nodrošināšana attiecībās starp Klientiem un darbiniekiem (piemēram, sabiedriskās kārtības ievērošana, sabiedriskā transporta lietošanas noteikumu, maksas autostāvvietu, kas atrodas ielu posmos, apsaimniekošanas un lietošanas kārtības, ražošanas un tehnoloģisko procesu, instrukciju un darba aizsardzības prasību ievērošana);
18.11. informācijas sniegšana valsts un pašvaldību institūcijām, tai skaitā policijai;
18.12. operatīva ārkārtas situāciju risināšana;
18.13.projektu vadība.
5. PERSONAS DATU KATEGORIJAS
19. Šajā politikas dokumenta nodaļas tabulā norādītas un skaidrotas būtiskākās Klientu personas datu kategorijas. Izvēlētie piemēri ir sniegti uzskatāmības nolūkos un nav uzskatāmi par izsmeļošu datu veidu vai datu apstrāžu uzskaitījumu. Sīkāka informācija par konkrētajām datu apstrādēm ir aprakstīta citos RP SIA “Rīgas satiksme” dokumentos un datu apstrādēs.
Datu kategoriju veidi:
1. Personas identifikācijas dati
Datu piemēri: Vārds, uzvārds, personas kods rezidentiem vai personas identifikācijas numurs nerezidentiem, dzimšanas datums, vecums, personu apliecinošā dokumenta dati (dokumenta veids, numurs, izdošanas datums un nerezidentiem arī valsts institūcija, kas izdevusi dokumentu), paraksts. Personas identifikācijas dati var tik apstrādāti mazākā apjomā (piemēram, vārds un uzvārds).
2. Personas elektroniskās autentifikācijas dati; attālinātās apkalpošanas personas autentifikācijas dati
Datu piemēri: Vārds, uzvārds, personas kods (vai personas identifikācijas numurs nerezidentiem).
3. Attālinātas apkalpošanas personalizētie autentifikācijas dati (izņemot personas autentifikācijas datus, kas norādīti šīs tabulas 2.punktā)
Datu piemēri: Dati, kas dod iespēju attālinātas apkalpošanas gadījumā veikt Klienta autentifikāciju un/vai pārbaudīt konkrētā maksājuma instrumenta, tostarp personalizēto autentifikācijas datu, izmantošanas derīgumu (piemēram, Klienta numurs, lietotājvārds, kods, parole, tālruņa numurs, ierīces dati (piemēram, sērijas numurs, IMEI numurs)).
4. Personalizētās viedkartes elektroniskās autentifikācijas dati
Datu piemēri: Pasažiera statusa kods, personas dzimšanas datums un adreses pasta indekss, kā arī viedkartes identifikācijas numurs un derīguma termiņš, kartes veida kods (personalizētā, nepersonalizētā, aģenta viedkarte u.c.).
5. Personalizētās viedkartes vizuālās identifikācijas dati
Datu piemēri: Vārds, uzvārds, viedkartes numurs, fotoattēls un papildu informācija atbilstoši viedkartes veidam (piemēram, uz personalizētās viedkartes ar personas apliecības funkciju norāda personas kodu; uz Skolēna e kartes norāda izglītības datus).
6. Personas tiesības apliecinoša dokumenta dati (izņemot personu apliecinošā dokumenta datus, kas ir šīs tabulas 1.punktā norādītie personas identifikācijas dati), ko izdevusi cita izdevējinstitūcija
Datu piemēri: Apliecības dati un dokumenta nosaukums (piemēram, invaliditātes apliecības dati, jo tā var būt braukšanas tiesības apliecinošs dokuments; transportlīdzekļa reģistrācijas apliecības dati).
Noteiktās datu apstrādēs, lai pārbaudītu personas tiesības apliecinošā dokumenta autentiskumu vai noteikta veida datus, personai tiek lūgts iesniegt dokumenta aversa un/vai reversa kopiju, piemēram, Vienotajā pakalpojumu pieteikuma portālā reģistrējot transportlīdzekli, ir pievienojams reģistrācijas apliecības averss un reverss.
7. Dati par viedkartē ielādētajām abonementa biļetēm
Datu piemēri: Abonementa biļetes veids (arī braukšanas maksas atvieglojums), skaits (braucienu biļetēm) un derīguma termiņš.
8. Personas dzīvesvietas dati
Datu piemēri: Adrese, kurā persona deklarēta vai kuru persona norādījusi kā dzīvesvietas vai saziņas adresi, vai no valsts vai pašvaldību iestādēm saņemtā adrese.
9. Personas kontaktinformācija
Datu piemēri: Adrese, tālruņa numurs, elektroniskā pasta adrese (tai skaitā oficiālā elektroniskā pasta adrese).
10. Personas (Klienta) pārstāvja identifikācijas dati, kas pārstāv personu vai iestādi (Klientu) saskaņā ar pilnvaru vai saskaņā ar citu pārstāvības pamatu, vai dati par personas ar invaliditāti pavadoni
Datu piemēri: Vārds, uzvārds, personas kods/personas identifikācijas numurs, dzimšanas datums, vecums, personu apliecinošā dokumenta dati un pilnvarojumu vai citu pārstāvības pamatu (piemēram, vecāki, aizbildņi) apliecinoši dati (piemēram, dzimšanas apliecības dati, bāriņtiesas lēmuma dati, Iedzīvotāju reģistra dati, vizuālās identifikācijas datu uz personas ar invaliditāti pavadoņa viedkartes).
11. Personas (Klienta) pārstāvja kontaktinformācija
Datu piemēri: Tālruņa numurs, elektroniskā pasta adrese (tai skaitā oficiālā elektroniskā pasta adrese) vai cita kontaktinformācija, ko Klients iesniedz.
12. Klienta – juridiskās personas pārstāvja, identifikācijas dati, kas pārstāv Klientu saskaņā ar līgumu
Datu piemēri: Vārds, uzvārds, amata nosaukums, bet, ja līguma ietvaros ir paredzēta šī pārstāvja vizuāla vai elektroniska identifikācija, arī personas kods/personas identifikācijas numurs, dzimšanas datums vai speciāls identifikācijas kods, kontaktinformācija.
13. Informācija par sabiedriskā transporta līgumsodu vai Autostāvvietu pēcapmaksas paziņojumu
Datu piemēri: Līgumsoda/pēcapmaksas paziņojuma atkārtotības un progresijas dati, līgumsoda/pēcapmaksas paziņojuma summa, datums, dati par veiktajām piedziņas darbībām u.tml.
14. Pārvietošanās dati
Datu piemēri: Personalizētās viedkartes elektroniskās autentifikācijas dati (personalizētajā viedkartē), reģistrācijas datums un laiks vai dati par reģistrācijas atteikumu, dati par datu nesējā (viedkartē vai viedbiļetē) ielādētajām abonementa biļetēm, virziens, maršruta numurs un nosaukums, transportlīdzekļa identifikācijas kods, kurā iekļauts transportlīdzekļa garāžas numurs, transportlīdzekļa tips, viena maršruta abonementa biļetēm – pirmās reģistrācijas maršruts (lai identificētu maršrutu sakritības robežas), personas ar invaliditāti un tās pavadoņa pārvietošanās datu atbilstība.
Ja pārvietošanās dati nav reģistrēti, noteiktās datu apstrādēs tiek apstrādāti dati par nereģistrēšanos un uz to pamata tiek pieņemts lēmums, piemēram, piemērojot līgumsodu.
15. Pakalpojuma izmantošanas dati ar personalizēto viedkarti; elektroniskās reģistrēšanās dati pie ierīces ar Klientam izsniegto karti (caurlaidi)
Datu piemēri: Personalizētās viedkartes/citas kartes (piemēram, caurlaides) elektroniskās autentifikācijas dati, reģistrācijas datums un laiks vai dati par reģistrācijas atteikumu, dati par viedkartē ielādētajiem produktiem, tiesībām (piemēram, iekļūt telpā, autostāvvietā); atlaidēm (piemēram, saņemt atlaidi ēdnīcā), reģistratora sērijas numurs, atrašanās vieta un/vai adrese.
16. Pakalpojuma izmantošanas dati
Datu piemēri: Pakalpojuma veids, pakalpojuma nosaukums, pakalpojuma izmantošanas vieta, pakalpojuma cena, atlaide, pakalpojuma izmantošanas laiks, zona, dati par ierīcēm, ar kurām izmantots pakalpojums (piemēram, mobilais tālrunis, transportlīdzeklis), personas kontaktinformācija un citi dati, kas reģistrēti pakalpojuma izmantošanas laikā.
17. Pasažiera statuss (braukšanas maksas atvieglojuma veids un to raksturojoša informācija) un statusa derīguma termiņš
Datu piemēri: Dati par braukšanas maksas atvieglojuma veidu, atvieglojuma apmēru, derīguma termiņu, personas ar invaliditāti un tās pavadoņa pārvietošanās datu atbilstība u.tml. atbilstoši normatīvajiem aktiem un RP SIA “Rīgas satiksme” noteikumiem (pieejami RP SIA “Rīgas satiksme” mājaslapas www.rigassatiksme.lv sadaļas “Par mums” apakšsadaļā “Normatīvie dokumenti”).
18. Sociālais statuss (atvieglojuma, atlaižu vai priekšrocību veids un to raksturojošā informācija) un statusa derīguma termiņš
Datu piemēri: Dati par sociālo statusu “Rīdzinieks” ar Rīdzinieka karti, “bezmaksas ēdināšana” ar personalizēto viedkarti, statusu “invalīds” ar invalīdu stāvvietu izmantošanas karti, “Rīgas iedzīvotājs” ar iedzīvotāja karti u.tml. Ja nav izpildīti nosacījumi sociālā statusa noteikšanai, netiek apstrādāti dati par sociālo statusu, piemēram, ja invalīdu stāvvietu izmantošanas karte nav novietota atbilstoši normatīvā akta prasībām, tiek uzskatīts, ka personai nav sociālā statusa; ja Skolēna e karte netiek reģistrēta, tiek uzskatīts, ka personai nav skolēna sociālā statusa.
19. Finanšu dati
Datu piemēri: Norēķinu sistēmas konta numurs, bankas nosaukums un konta numurs, rēķina numurs, datums, summa, rēķina saņemšanas veids, samaksas datums, samaksas summa, saistību summa, atzīme par samaksas neveikšanu noteiktajā termiņā, parāda summa, elektroniskās autentifikācijas dati (piemēram, tālruņa numurs, ar kura starpniecību veikts maksājums), parāda piedziņas informācija, finanšu dati saistībā ar elektronisko naudu un tās atgriešanu, ar nodokļu samaksu un atlīdzības izmaksu saistīta informācija, dati par maksājumu kanālu (SMS, autostāvvietu termināls, lietotne, karte u.c. maksājumu līdzeklis), atgādinājumi par saistību izpildi.
20. Fotoattēls
Datu piemēri: Fotogrāfijas, kas uzņemtas Klientu apkalpošanas centrā, maksas autostāvvietu, kas atrodas ielu posmos, apsaimniekošanas un lietošanas kontroles procesā, tai skaitā Autostāvvietu pēcapmaksas paziņojuma izrakstīšanas laikā, transportlīdzekļa riteņu bloķēšanas ierīces noņemšanas laikā, kad tiek veikts maksājums, transportlīdzekļa riteņu bloķēšanas ierīces pielietošanas gadījumā, kad tiek uzrādīts apmaksas faktu apstiprinošs maksājumu apliecinošs dokuments, kā arī citu pakalpojumu sniegšanas un kontroles procesā vai ko klātienē vai elektroniski iesniedzis Klients.
Lai iegūtu pierādījumus par maksas autostāvvietu, kas atrodas ielu posmos, lietošanas tiesībām, transportlīdzeklis un tajā esošie dokumenti tiek fotografēti no dažādiem leņķiem, attālumiem, vietām, tai skaitā caur vējstikliem un sānu stikliem.
21. Videonovērošanas dati
Datu piemēri: Videoattēls, videoattēls ar audioierakstu, foto fiksācija un citi ar videonovērošanas procesa veikšanu saistītie dati (piemēram, vietas identifikācija, ģeogrāfiskās koordinātas, datums, laiks).
Videonovērošanas politika pieejama RP SIA “Rīgas satiksme” mājaslapas www.rigassatiksme.lv sadaļas “Par mums” apakšsadaļā “Datu aizsardzība”.
22. Darbinieku, kas RP SIA “Rīgas satiksme” vārdā ir pilnvaroti veikt noteikta veida darbības vai realizēt tiesības, dati
Datu piemēri: Vārds, uzvārds, amata nosaukums un/vai darba numurs (piemēram, transporta biļešu kontrolieris ir tiesīgs izrakstīt līgumsoda kvīti vai rēķinu un aizturēt uzrādīto viedkarti vai viedbiļeti).
Darbinieku aizsardzībai no uzbrukumiem un kritikas, darbiniekam var tik piešķirts identifikācijas kods attiecībās ar Klientiem.
23. Klienta (elektroniskās naudas turētāja) neklātienes identifikācijas (non-face-to-face) dati saistībā ar Klienta padziļinātu izpēti, pamatojoties uz Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likuma (NILLTFN) 23.pantu
Datu piemēri: Vārds, uzvārds, personas kods/personas identifikācijas numurs, dzimšanas datums, personu apliecinošā dokumenta dati (dokumenta veids, numurs, izdošanas datums un nerezidentiem arī – valsts institūcija, kas izdevusi dokumentu), atzīme, ka personu apliecinošais dokuments ir derīgs saskaņā ar Nederīgo dokumentu reģistra informāciju, kā arī NILLTFN 23.pantā norādītā informācija, ņemot vērā Finanšu kapitāla un tirgus komisijas (FKTK) ieteikumos Nr.268 85.-87.punkta ieteikumu attiecībā uz Klientu datu saturu.
Klienta kontaktinformācija (elektroniskais pasts ir obligāts, kas ir elektroniskās autentifikācijas dati portāla skolas.rigaskarte.lv lietošanai).
Personalizētās viedkartes numurs, uz kuru pārskaitāma elektroniskā nauda.
24. Klienta (elektroniskās naudas turētāja) klātienes identifikācijas (face-to-face) dati, pārbaudot Klienta identitāti pēc personu apliecinošā dokumenta, pamatojoties uz Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likumu (NILLTFN)
Datu piemēri: Vārds, uzvārds, personas kods/personas identifikācijas numurs, dzimšanas datums, personu apliecinošā dokumenta dati (dokumenta veids, numurs, izdošanas datums un nerezidentiem - arī valsts institūcija, kas izdevusi dokumentu), atzīme, ka personu apliecinošais dokuments ir derīgs saskaņā ar Nederīgo dokumentu reģistra informāciju.
25. Klienta (elektroniskās naudas turētāja) neklātienes identifikācijas (non-face-to-face) dati saistībā ar klienta vienkāršotu izpēti, pamatojoties uz Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likumu (NILLTFN)
Datu piemēri: Bankas konts, kuru atvērusi kredītiestāde, kas reģistrēta Latvijas Republikā, un cits identifikators (piemēram, tālruņa numurs).
26. Klienta dati saistībā ar maksas autostāvvietu pakalpojuma izmantošanu
Datu piemēri: Finanšu dati par maksas autostāvvietu pakalpojuma samaksu (samaksas datums, laiks, samaksas summa, samaksas veids – priekšapmaksa vai pēcapmaksa, saistību summa, atzīme par samaksas neveikšanu noteiktajā termiņā, parāda summa, elektroniskās autentifikācijas dati (piemēram, tālruņa vai autostāvvietu termināla numurs, ar kura starpniecību veikts maksājums).
Dati par autostāvvietā novietoto transportlīdzekli (samaksas veids, autostāvvietas lietošanu apliecinošie dokumenti, transportlīdzekļa reģistrācijas numurs, tarifu zona, atrašanās vieta, samaksas summa, transportlīdzekļa novietošanas zona, fotoattēli, kas uzņemti pēcapmaksas paziņojuma izrakstīšanas laikā un kuros fiksēts transportlīdzeklis, transportlīdzekļa novietošanas vieta un laiks) un maksas autostāvvietas pakalpojuma izmantošanas laiks (no – līdz).
Personas identifikācijas dati, personas kontaktinformācija, maksas autostāvvietu lietotāja statuss – “Iedzīvotāja kartes saņēmējs”, “Mēneša abonementa saņēmējs” un šo statusu piešķiršanu raksturojošā informācija (piemēram, dati par iedzīvotāju kartes saņēmēja nekustamo īpašumu), transportlīdzekļa dati.
27. Klienta dati saistībā ar transportlīdzekļa pārvietošanu uz citu vietu
Datu piemēri: Transportlīdzekļa valsts reģistrācijas numurs u.c. pazīmes (modelis, marka, krāsa, u.c.), transportlīdzekļa īpašnieka personas identifikācijas dati, transportlīdzekļa novietošanas laiks un vieta, fotoattēls, kas apliecina transportlīdzekļa pieņemšanu glabāšanā.
28. Klienta dati saistībā ar transportlīdzekļa piespiedu pārvietošanu uz speciālu stāvvietu un glabāšanu speciālā stāvvietā
Datu piemēri: Transportlīdzekļa pārvietošanas aktā iekļautā informācija – transportlīdzekļa valsts reģistrācijas numurs u.c. pazīmes (modelis, marka, krāsa, u.c.), transportlīdzekļa īpašnieka personas identifikācijas dati, transportlīdzekļa novietošanas laiks un vieta, fotoattēls, kas apliecina transportlīdzekļa pieņemšanu glabāšanā.
Transportlīdzekļa saņemšanas gadījumā no speciālās stāvvietas – informācija par transportlīdzekļa saņēmēju – saņēmēja personas identifikācijas dati, personas tiesības apliecinoša dokumenta dati, saņēmēja statuss (īpašnieks, valdītājs, pilnvarotā persona), transportlīdzekļa reģistrācijas apliecības numurs (ja transportlīdzekli saņem pilnvarotā persona).
29. Klienta dati saistībā ar Klienta iesniegumu izskatīšanu
Datu piemēri: Personas identifikācijas dati, personas kontaktinformācija, personas dzīvesvietas dati, finanšu dati, fotoattēli un cita informācija vai dokumentu kopijas, ko iesniedz Klients (arī īpašo kategoriju dati, piemēram, informācija par invaliditāti) vai kas saņemta no citām personām (piemēram, no policijas), Klienta viedoklis.
30. Klientu apkalpošanas dati Klientu apkalpošanas centros
Datu piemēri: Personas identifikācijas dati un citi dati atbilstoši Klienta izteiktajam lūgumam (piemēram, par personalizētās viedkartes saturu, braukšanas maksas atvieglojumu u.tml.), videonovērošanas dati.
31. Īpašo kategoriju dati
Datu piemēri: Klienta veselības dati (piemēram, Klienta iesniegtie dati par ceļu satiksmes negadījumā gūtajām traumām) u.tml.
32. Klienta viedoklis
Datu piemēri: Klientu aptauju rezultāti, Klienta atsauksmes, pateicības, sūdzības u.tml.
33. Klienta telefonsaruna
Datu piemēri: Telefonsarunas balss ieraksts, sarunas ierakstīšanas datums un laiks. Telefonsaruna, par kuras ierakstīšanu ir informatīvs paziņojums pirms tās uzsākšanas, vai operatīvai ārkārtas situācijas risināšanai uz elektrotīklu dispečera tālruņa numuru, tiek ierakstīta. Piemēram, telefonsaruna, par kuras ierakstīšanu ir informatīvs paziņojums pirms tās uzsākšanas, ir saruna pa informatīvo tālruni +37120361862 vai Autostāvvietu informatīvo tālruni 8585.
34. Darījumu jeb pirkumu vēsturiskie dati
Datu piemēri: Preces vai pakalpojuma nosaukums, darījuma laiks un citi darījumu raksturojoši dati. Pamatojoties uz šiem datiem, var tikt veikta paradumu analīze, piedāvājot iegādāties noteikta veida preces vai pakalpojumus nākotnē.
35. Transportlīdzekļa riteņu bloķēšanas ierīces atrašanās vietas dati
Datu piemēri: Ģeogrāfiskās koordinātes, atrašanās vieta, datums, laiks, vietas identifikators, ierīces statuss.
36. Vizuālās identifikācijas dati
Datu piemēri: Fotoattēls, personas izskats, personas rīcībā esošās mantas (piemēram, skolēna uzrādīta skolas soma ar kladēm un dienasgrāmatu), personas rīcībā esošie dokumenti (piemēram, apliecība, caurlaide, sertifikāts, licence, invalīda karte, personas ar invaliditāti pavadoņa karte).
37. Publiski pieejamie dati, kas dod iespēju personu identificēt un sazināties ar viņu
Datu piemēri: Personas identifikācijas dati, vizuālās identifikācijas dati (piemēram, personas vadītāja apliecība ir reģistrēta kā atrastā manta un sociālajā tīklā ir atrodamas ziņas par personai atbilstošu vārdu, uzvārdu un izskatu).
38. Klientu raksturojošā informācija vai no Klienta rīcības izrietoša informācija, kas nepieciešama risku mazināšanas pasākumu izpildei
Datu piemēri: Jebkuri šajā tabulā minētie dati vai jebkura to kombinācija (piemēram, ja Klienta uzrādītais dokuments nav derīgs, tas tiek bloķēts, ja Klients uzrāda izziņu ar viltojuma pazīmēm, tiek ziņots policijai), viedoklis par Klientu.
39. Personas elektroniskie identifikācijas dati (fiziskās personas un elektroniskās identifikācijas pakalpojuma sniedzēja rīcībā esošo datu kopums, kas ļauj noskaidrot fiziskās personas identitāti)
Datu piemēri: Tālruņa numurs, elektroniskais pasts vai citi.
6. PERSONAS DATU AIZSARDZĪBAS NODROŠINĀŠANA
20. RP SIA “Rīgas satiksme” apzinās Klientu tiesību uz privātumu svarīgumu un ir ieviesusi gan tehniskus, gan juridiskus pasākumus, lai kontrolētu un aizsargātu Klientu personas datus atbilstoši pieejamajām tehnoloģiskajām, finansiālajām un organizatoriskajām iespējām. RP SIA “Rīgas satiksme” ir izvērtējusi un noteikusi atbilstošus fiziskos, tehniskos, loģiskos un organizatoriskos pasākumus drošības risku samazināšanai un aizsardzībai pret neatļautu vai nelikumīgu apstrādi un pret nejaušu nozaudēšanu, iznīcināšanu vai sabojāšanu.
21. Klientu dati ir ierobežotas pieejamības informācija un tiek apstrādāti saskaņā ar RP SIA “Rīgas satiksme” noteiktajiem personas datu apstrādes nolūkiem, juridiskajiem pamatiem un iekšējiem normatīvajiem dokumentiem.
22. Klientu dati tiek apstrādāti saskaņā ar noteikto RP SIA “Rīgas satiksme” darbinieku kompetenci un atbilstoši tai noteiktajām piekļuves tiesībām. Apstrādājot Klientu datus, RP SIA “Rīgas satiksme” nodrošina:
22.1. pilnvarotu personu piekļūšanu tehniskajiem resursiem, kas tiek izmantoti datu apstrādei un aizsardzībai;
22.2. to, ka informācijas nesējus, kuros ir personas dati, reģistrē, pārvieto, sakārto, pārveido, nodod, kopē un citādi apstrādā tam pilnvarotas personas;
22.3. to, ka personas datu apstrādi veic tam pilnvarotas personas;
22.4. to, ka personas datu apstrādē izmantotos tehniskos un informācijas resursus izmanto tam pilnvarotas personas.
23. Klienta personas dati netiek nodoti trešajām personām, izņemot gadījumus, kad datu nodošanai pastāv juridisks pamats vai to paredz ārējie normatīvie akti. Klienta dati tiek saņemti no šādām trešajām personām, bet ne tikai:
23.1. valsts un pašvaldību iestādēm (piemēram, pasažiera statusa vai sociālā statusa atbilstības pārbaudei);
23.2. publisko reģistru pārvaldītājiem;
23.3. apdrošināšanas pakalpojumu sniedzējiem;
23.4. sadarbības partneriem, kuri pieņem manuāli vai elektroniski RP SIA “Rīgas satiksme” maksājumus no Klientiem vai sniedz tehnisko atbalstu maksājumu izpildei.
24. Klienta datu nodošana tiek veikta, saņemot attiecīgu pieprasījumu vai pēc RP SIA “Rīgas satiksme” iniciatīvas atbilstoši noteiktajiem juridiskajiem pamatiem.
25. Personas dati var tikt nosūtīti, nodoti vai var būt pieejami šādiem saņēmējiem, bet ne tikai:
25.1. RP SIA “Rīgas satiksme” kapitāla daļu turētājam (īpašniekam) – Rīgas pilsētas pašvaldībai, ja datu izpaušana nepieciešama saskaņā ar kapitāla daļu turētāja darbību reglamentējošiem tiesību aktiem vai gadījumos, ja šāda izpaušana pamatojas uz kapitāla daļu turētāja leģitīmajām interesēm, kas ietver to riska pārvaldību, kā arī nepieciešamību nodrošināt, ka RP SIA “Rīgas satiksme” ievēro normatīvo aktu prasības;
25.2. publiskām iestādēm (piemēram, valsts vai pašvaldības policijai, Autotransporta direkcijai, Patērētāju tiesību aizsardzības centram);
25.3. kredītiestādēm, finanšu institūcijām un elektroniskās naudas iestādēm, tai skaitā elektroniskās identifikācijas un autentifikācijas pakalpojumu ietvaros;
25.4. ārpustiesas parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējam piedziņas darbību veikšanai un kredītinformācijas birojiem situācijās, kad datu subjekts ir noslēdzis līgumu vai datu subjekts ir sniedzis piekrišanu noteikumiem par kādas preces vai pakalpojuma saņemšanu, bet tajā pašā laikā datu subjekts (arī likumiskais vai pilnvarotais pārstāvis, transportlīdzekļa īpašnieks u.c. personas, kas attiecīgajā tiesiskajā situācijā atzīstamas par datu subjektu) nepilda no šā izrietošās finansiālās saistības;
25.5. RP SIA “Rīgas satiksme” kapitālsabiedrībām, kurās RP SIA “Rīgas satiksme” pieder kapitāldaļas un kuras iesaistītas pakalpojuma sniegšanā;
25.6. ārpakalpojumu sniedzējiem, kuri iesaistīti pakalpojumu nodrošināšanas procesā;
25.7. datu pārziņiem, kuru uzdevumā RP SIA “Rīgas satiksme” veic datu apstrādi, piemēram, personas datu apstrādei “braukšanas maksas atvieglojumu piešķiršana un administrēšana” datu pārzinis ir Rīgas pilsētas pašvaldība;
25.8. RP SIA “Rīgas satiksme” apstiprinātiem personas datu apstrādātājiem un sadarbības partneriem, kas iesaistīti pakalpojumu nodrošināšanā, informācijas sistēmu uzturētājiem, kas nodrošina sistēmu, lietotņu vai reģistru pārvaldību;
25.9. apsardzes pakalpojuma sniedzējiem apsardzes nodrošināšanai;
25.10. publisko reģistru pārvaldītājiem (kredītu reģistri, iedzīvotāju reģistri, transportlīdzekļu reģistri u.c.);
25.11. Centrālajai statiskas pārvaldei pārvietošanās un citus datus atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajiem nolūkiem;
25.12. apdrošināšanas pakalpojumu sniedzējiem apdrošināšanas gadījumu izmeklēšanai;
25.13. veselības pakalpojumu sniedzējiem (piemēram, ja Klientam, atrodoties RP SIA “Rīgas satiksme” transportlīdzeklī vai telpās, ir nepieciešama medicīniskā palīdzība);
25.14. revidentiem un auditoriem, tai skaitā no Rīgas pilsētas pašvaldības institūcijām, juridiskajiem un finanšu konsultantiem;
25.15. zvērinātiem tiesu izpildītājiem, zvērinātiem notāriem, zvērinātiem advokātiem, veicot amata pienākumus;
25.16. sertificētiem administratoriem maksātnespējas lietās attiecībā uz parādnieka pārstāvjiem;
25.17. citām personām, kuras ir saistītas ar RP SIA “Rīgas satiksme” pakalpojumu sniegšanu, t.sk. arhivēšanas, pasta pakalpojumu sniedzēji, dokumentu iznīcināšanas pakalpojumu sniedzēji;
25.18. Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldei dzīvesvietas adreses identificēšanai.
26. RP SIA “Rīgas satiksme” nesūta, nenodod vai nepadara pieejamus Klientu datus saņēmējiem no trešajām valstīm vai starptautiskajām organizācijām.
7. KLIENTU DATU GLABĀŠANAS ILGUMS
27. RP SIA “Rīgas satiksme” glabā un apstrādā Klienta personas datus, kamēr pastāv vismaz viens no šiem datu glabāšanas kritērijiem:
27.1. kamēr saskaņā ar ārējiem un iekšējiem normatīvajiem aktiem, it īpaši lietu nomenklatūru, pastāv juridisks pienākums datus glabāt (piemēram, likumā “Par grāmatvedību” noteiktie glabāšanas termiņi un uz Arhīvu likuma pamata noteiktie glabāšanas termiņi);
27.2. līdz prasījumu noilguma termiņa beigām (piemēram, jebkādu līgumisko vai pirmslīgumisko attiecību ietvaros starp datu subjektu un RP SIA “Rīgas satiksme” ievākto personas datu glabāšana 10 gadi no dienas, kad iestājas saistības termiņš);
27.3. dati ir nepieciešami tam nolūkam, kam tie ir saņemti, tai skaitā pilnīga šī nolūka procesa cikla pabeigšanai (piemēram, sarunas ar datu subjektu ieraksts par pakalpojumu darbības nodrošināšanu un informatīviem jautājumiem tiek glabāts sešus mēnešus pēc sarunas ierakstīšanas datuma pakalpojuma kvalitātes nodrošināšanas nolūkā);
27.4. kamēr ārējos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā RP SIA “Rīgas satiksme” vai Klients var realizēt savas leģitīmās intereses (piemēram, iesniegt iebildumus vai celt vai vest prasību tiesā);
27.5. kamēr iekšējos normatīvajos aktos vai procesa aprakstos noteiktajā kārtībā RP SIA “Rīgas satiksme” vai Klients var realizēt savas leģitīmās intereses, kas izriet no ārējos normatīvajos aktos noteiktajām prasībām vai saprātīguma principiem (piemēram, vienotās elektroniskās norēķinu sistēmas ietvaros RP SIA “Rīgas satiksme” Klientiem piedāvā iespēju izmantot dažādus datu nesējus, kuri uzkrāj pārvietošanās datus);
27.6. kamēr ir spēkā Klienta piekrišana attiecīgai personas datu apstrādei, ja nepastāv cits datu apstrādes likumīgs pamats.
28. Konkrēts personas datu glabāšanas laiks var būt aprakstīts noteiktos dokumentos vai informācija par to ir pieejama pirms elektronisko pakalpojumu izmantošanas uzsākšanas, taču datu subjektam vienmēr ir tiesības pajautāt noteikta dokumenta vai datu glabāšanas laiku.
29. Personas datu glabāšanas termiņa laikā var tikt mainīts personas datu apstrādes nolūks, kas nozīmē, ka šajā glabāšanas laikā attiecīgi arī tiek pārjaunots glabāšanas laiks (piemēram, ja Klients iesniedz sūdzību institūcijā un tiek uzsākts administratīvais process, personas datu kopums, kas tiek ievietots administratīvajā lietā, kļūst par personas datu apstrādi citam nolūkam un tam tiek pārjaunots (noteikts jauns) glabāšanas laiks).
30. Pēc glabāšanas laika beigām visi dokumenti, kas satur personas datus, tiks neatgriezeniski dzēsti, iznīcināti vai anonimizēti formā, kas neļauj identificēt datu subjektu. Dokumentus, kas nav izdzēsti, iznīcināti vai anonimizēti automātiski, RP SIA “Rīgas satiksme” atbilstoši arhīvu darbības jomu reglamentējošo normatīvo aktu prasībām izdzēsīs, iznīcinās vai anonimizēs manuāli tūlīt pēc glabāšanas laika beigām, taču jebkurā gadījumā ne vēlāk kā viena gada laikā no tā gada 1. janvāra, kas seko gadam, kurā beidzies glabāšanas laiks. RP SIA “Rīgas satiksme” neinformēs datu subjektu par viņa personas datu dzēšanu, iznīcināšanu vai anonimizēšanu un neprasīs viņa atļauju izdzēst vai iznīcināt personas datus pēc glabāšanas laika beigām.
8. KOMERCIĀLI PAZIŅOJUMI
31. Saziņu par komerciāliem paziņojumiem par RP SIA “Rīgas satiksme” pakalpojumiem un citiem ar tiešu nolīgto pakalpojumu nodrošināšanu nesaistītiem paziņojumiem (piemēram, Klientu aptaujas) RP SIA “Rīgas satiksme” veic saskaņā ar ārējiem normatīvajiem aktiem vai saskaņā ar Klienta piekrišanu.
32. Klients piekrišanu RP SIA “Rīgas satiksme” komerciālu paziņojumu saņemšanai var dot pieteikumā par personalizētās viedkartes (e-talona) saņemšanu, RP SIA “Rīgas satiksme” lietotnē RIGA CARD, portālā www.ridziniekakarte.lv, Vienotajā pakalpojumu pieteikuma portālā u.c.
33. Klienta dotā piekrišana komerciālu paziņojumu saņemšanai ir spēkā līdz tās atsaukumam. Klients jebkurā laikā var atteikties no turpmākas komerciālo paziņojumu saņemšanas kādā no šādiem veidiem atbilstoši izmantotajam pakalpojumam, ja vien noteiktam komerciālam paziņojumam nav noteikts speciāls atteikšanās veids:
33.1. iesniedzot oficiālu rakstveida iesniegumu šīs politikas 10.nodaļā noteiktajā kārtībā;
33.2. ierīcēs nomainot paziņojumu (notifikāciju) saņemšanas iestatījumus.
34. RP SIA “Rīgas satiksme” pārtrauc komerciālo paziņojumu sūtīšanu, tiklīdz tiek apstrādāts saņemtais Klienta pieprasījums par atteikšanos. Pieprasījuma apstrādes ilgums ir atkarīgs no ārējos vai iekšējos normatīvajos aktos vai pakalpojumu noteikumos noteiktajiem termiņiem.
35. Izsakot savu viedokli aptaujās un atstājot savu kontaktinformāciju (e-pastu, tālruni), Klients piekrīt, ka RP SIA “Rīgas satiksme” var ar viņu sazināties, izmantojot norādīto kontaktinformāciju sakarā ar Klienta sniegto novērtējumu.
36. Sīkdatne ir neliels teksta fails, kas tiek saglabāts Klienta datorā vai portatīvajā ierīcē, kad Klients apmeklē tīmekļa vietni. Sīkdatņu apstrādes nolūks ir saglabāt Klientu iestatījumus, nodrošināt RP SIA “Rīgas satiksme” tīmekļa vietņu funkcionēšanu, apkopot anonīmus analītiskos datus (Klientu apmeklējumu statistiku) pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai.
37. Sīkdatņu un privātuma aizsardzības iestatījumus ikviens Klients var pārbaudīt un kontrolēt savā pārlūkprogrammā, tai skaitā dzēst no pārlūkprogrammas, iztīrot pārlūkošanas vēsturi no visām tīmekļa vietnēm, ko Klients ir apmeklējis.
38. Ja RP SIA “Rīgas satiksme” nodrošināta elektroniska pakalpojuma risinājumā tiek izmantotas sīkdatnes, tad par to, kādas tās ir un ar kādu mērķi tās izmantos, saglabājot Klienta datus, Klientu nekavējoties informē risinājuma ietvarā ar risinājumā pieejamajiem līdzekļiem, piemēram, mājaslapa www.rigassatiksme.lv izmanto sīkdatnes un to izmantošana ir izskaidrota: https://www.rigassatiksme.lv/lv/sikdatnu-izmantosanas-politika/.
10. PIEKĻUVE PERSONAS DATIEM UN CITAS DATU SUBJEKTA TIESĪBAS
39. Klients var iesniegt datu pieprasījumu vispārējā kārtībā, lūdzot sniegt skaidrojumu, kādi dati par viņu tiek apstrādāti un kurus datus nepieciešams ierobežot. Šāds pieprasījums tiks izpildīts, ja tas būs juridiski pamatots un tehniski iespējams.
40. Klientam ir tiesības saņemt informāciju par viņa personas datu apstrādi, izteikt par to iebildumus, pieprasīt labošanu (tai skaitā dzēšanu), kā arī atsaukt savu piekrišanu datu apstrādei un pieprasīt “tikt aizmirstam”. Piekrišanas atsaukums neietekmē datu apstrādes, kuras veiktas tajā laikā, kad Klienta piekrišana bija spēkā. Atsaucot piekrišanu, netiks pārtraukta tādu datu apstrāde, ko veic, pamatojoties uz citiem juridiskajiem pamatiem.
41. Realizējot augstāk norādīto, RP SIA “Rīgas satiksme” veiks tikai tādu datu labošanu vai Klienta “aizmiršanu” un tādā apjomā, kas ir pieļaujams saskaņā ar RP SIA “Rīgas satiksme” leģitīmajām interesēm, juridiskajiem pienākumiem vai citiem juridiskajiem pamatiem, ja tas būs tehniski iespējams.
42. Klients var iesniegt iesniegumus (vēstules, sūdzības, pieteikumus, pieprasījumus) šādā veidā:
42.1. iesniegt oficiālu rakstveida iesniegumu RP SIA “Rīgas satiksme” Klientu apkalpošanas centros (https://www.rigassatiksme.lv/lv/biletes/bilesu-tirdzniecibas-vietas/klientu-apkalposanas-centri/);
42.2. iesniegt RP SIA “Rīgas satiksme” adresētu oficiālu rakstveida iesniegumu;
42.3. nosūtīt oficiālu rakstveida iesniegumu, kas parakstīts ar drošu elektronisko parakstu, uz RP SIA “Rīgas satiksme” e-pastu sekretariats@rigassatiksme.lv;
42.4. iesniegt elektronisku iesniegumu RP SIA “Rīgas satiksme” mājaslapas sadaļā “Sazinies ar mums” (https://www.rigassatiksme.lv/lv/kontakti/sazinies-ar-mums/);
42.5. nosūtīt elektronisku iesniegumu uz e-pastu info@rigassatiksme.lv;
42.6. iesniegt elektronisku iesniegumu RP SIA “Rīgas satiksme” Vienotajā pakalpojumu pieteikuma portālā, citā portālā vai lietotnē, kurā tiek veikta elektroniska autentifikācija.
43. Ja Klients vēlas saņemt oficiālu atbildi vai iesniegt pieprasījumu par savu tiesību īstenošanu, Klientam ir jāizmanto oficiālie saziņas kanāli, iesniedzot pašrocīgi parakstītu rakstveida iesniegumu, rakstveida iesniegumu ar drošu elektronisko parakstu vai iesniegumu Vienotajā pakalpojumu pieteikuma portālā, citā portālā vai lietotnē, kurā tiek veikta Klienta elektroniska autentifikācija.
44. Atbilde, kura satur personas datus, vai atbilde par savu tiesību īstenošanu Klientam tiek sniegta tikai gadījumā, ja Klients ir iesniedzis rakstveida iesniegumu un Klients ir identificēts vienā no šādiem veidiem:
44.1. Klātienes identifikācijas gadījumā Klients ierodas RP SIA “Rīgas satiksme” Klientu apkalpošanas centrā vai sekretariātā Rīgā, Vestienas ielā 35 un informē RP SIA “Rīgas satiksme” darbinieku, ka vēlas saņemt personas datus un ir ieradies klātienes identifikācijai. Klients RP SIA “Rīgas satiksme” darbiniekam uzrāda personu apliecinošu dokumentu vai personalizētu viedkarti (e-talonu).
44.2. Elektroniskas identifikācijas gadījumā Klients iesniedz RP SIA “Rīgas satiksme” oficiālu rakstveida iesniegumu, kas parakstīts ar drošu elektronisko parakstu, Vienotajā pakalpojumu pieteikuma portālā, citā portālā vai lietotnē, kurā tiek veikta Klienta elektroniska autentifikācija, vai nosūtot iesniegumu no Klienta oficiālās elektroniskās adreses.
45. Uz Klienta iesniegumu RP SIA “Rīgas satiksme” atbild Iesniegumu likumā un citos normatīvajos aktos noteiktajos termiņos. RP SIA “Rīgas satiksme” atbild uz Klienta norādīto saziņas adresi, tai skaitā, e-pasta adresi, vai Klienta izvēlētajā saziņas kanālā, pēc iespējas ņemot vērā Klienta norādīto atbildes saņemšanas veidu. Ja Klients iesniedz iesniegumu portālā vai lietotnē, atbilde tiek ievietota šajā pašā portālā vai lietotnē, ja tas tehniski ir iespējams un ja Klients nenorāda citu saziņas kanālu.
46. Ņemot vērā iesniegumā iekļautā pieprasījuma sarežģītību, RP SIA “Rīgas satiksme” atbildes termiņu var pagarināt atbilstoši Vispārīgās datu aizsardzības regulas 12.panta 3.punktam un Iesniegumu likumam vēl uz diviem mēnešiem, informējot Klientu par kavēšanas iemesliem un termiņa pagarinājumu.
47. Atbildi par Klienta iesniegumā iekļautā pieprasījuma neizpildi RP SIA “Rīgas satiksme” sniedz mēneša laikā pēc pieprasījuma saņemšanas atbilstoši Vispārīgās datu aizsardzības regulas 12.panta 4.punktam, informējot Klientu par darbības neveikšanas iemesliem un to, ka Klientam ir tiesības vērsties ar sūdzību Datu valsts inspekcijā vai tiesā.
48. Ja Klienta pieprasījumi ir acīmredzami nepamatoti vai pārmērīgi vai Klients atsakās veikt identifikāciju vai sniegt sevi identificējošu papildu informāciju, RP SIA “Rīgas satiksme” atsaka pieprasījuma izpildi atbilstoši Vispārīgās datu aizsardzības regulas 12.panta 5.punkta b) apakšpunktam.
11. DATU SUBJEKTA TIESĪBAS IESNIEGT SŪDZĪBU
49. Lai pēc iespējas ātrāk atrasinātu jebkādas domstarpības vai neskaidrības, ja datu subjektam radušās sūdzības vai jautājumi saistībā ar Klientu privātuma politiku, datu subjekts ir konstatējis iespējamu personas datu aizsardzības pārkāpumu vai drošības incidentu, ikviens datu subjekts ir aicināts vispirms sazināties ar RP SIA “Rīgas satiksme”, izmantojot datu pārziņa kontaktinformācijā vai datu aizsardzības speciālista kontaktinformācijā norādītos saziņas kanālus, kas norādīti Klientu privātuma politikas 1.nodaļā.
50. Sarežģītākos gadījumos datu subjekta sūdzība vai jautājums var tikt nodots izskatīšanai un atbildes sagatavošanai Personas datu apstrādes un aizsardzības grupai.
51. Ikvienai personai ir tiesības iesniegt sūdzību Datu valsts inspekcijai (www.dvi.gov.lv), kurai kā Latvijas Republikas uzraudzības iestādei ir pienākums izskatīt datu subjekta sūdzību, atbilstošā apjomā izmeklēt jautājumu un saprātīgā termiņā informēt sūdzības iesniedzēju par lietas virzību un izmeklēšanas rezultātiem.
[..]