Koda biļete
Kas ir koda biļete?
Koda biļete ļauj veikt norēķinus par braucieniem Rīgas sabiedriskajā transportā ar viedtālruni tiešsaistes režīmā. Koda biļete darbojas paralēli esošajai e-talonu sistēmai. Lai lietotu koda biļeti, klientiem savā viedtālrunī ir jāuzstāda mobilā lietotne. Lietotni iespējams lejupielādēt:
Rīgas satiksme |
Mobilly |
Narvesen |
|
|
|
|
|
|
Lietotnē iespējams iegādāties laika un dienas biļetes, kā arī mēneša biļetes, kurām nav piemērota braukšanas maksas atlaide.
Iekāpjot sabiedriskajā transportā, jānoskenē kods vai jāievada transporta identifikācijas numurs, kas ir redzams zem kvadrātkoda.
Kas ir identifikācijas numurs?
- Katram tramvajam, trolejbusam un autobusam ir unikāls identifikācijas numurs, kas sastāv no pieciem cipariem. Identifikācijas numuri ir redzami gan zem kvadrātkoda, gan ir izvietoti transportlīdzekļa iekšpusē un ārpusē.
Kā rīkoties, ja lietotnē neizdodas nopirkt biļeti?
- Ja bankas kontā pietiek līdzekļu, bet pirkumu neizdodas veikt, aicinām informēt “Rīgas satiksmi” par šo gadījumu un sabiedriskā transporta izmantošanai izvēlēties citus apmaksas veidus.
Ko darīt, ja sabiedriskajā transportlīdzeklī iekāps biļešu kontrolieris?
- Gadījumā, ja transportā iekāps kontrolieris, jāatver lietotne un jāuzrāda reģistrētā biļete kontrolierim.
Kā rīkoties, ja biļešu kontroles brīdī nevar uzrādīt reģistrēto biļeti?
- Ja brauciena laikā viedtālrunis pārstāj darboties (izlādējies, saplīsis ekrāns vai ir citi darbības traucējumi), biļešu kontrolieris piemēro sodu par braukšanu bez biļetes, taču klientam ir tiesības iesniegt “Rīgas satiksmei” iesniegumu līgumsoda piemērošanas pamatojuma pārskatīšanai, norādot:
- klienta identifikācijas kodu (pieejams mobilajā lietotnē) un/vai mobilā tālruņa numuru
- informāciju par līgumsodu (piemēram, pievienojot līgumsoda kvīts kopiju)
- informāciju, kas pamato biļetes iegādi (piemēram, norādot pirkuma datumu vai pievienojot rēķinu), un informāciju par biļetes autorizāciju – datumu, laiku un transportlīdzekļa identifikācijas numuru (pieejams mobilajā lietotnē).
Kā atgriezt naudu par neizmantotām koda biļetēm?
- Aicinām iegādāties biļetes, vadoties pēc katra pasažiera braukšanas paradumiem, un liekas biļetes neiegādāties. Ja tomēr ir iegādātas koda biļetes, bet tās nav iespējams izmantot 3 mēnešu laikā no iegādes brīža, jādodas uz kādu no klientu apkalpošanas centriem un jāiesniedz iesniegums par atmaksas saņemšanu, iesniegumā norādot klienta identifikācijas kodu un/vai mobilā tālruņa numuru, kā arī bankas konta numuru, ja atmaksu vēlaties saņemt ar pārskaitījumu. Apmaksu par biļetēm iespējams saņemt 90% apmērā no noteiktās summas.
Biļešu izmantošanas kārtību un noteikumus skatīt šeit.
Pasažiera lietotnes rokasgrāmatu skatīt šeit.