Rīgas vienotā biļete
"Rīgas vienotā biļete" apvieno:
- Vivi vilciena dienas biļeti vienam braucienam A zonas maršrutā;
- Rīgas satiksmes vienu 90 minūšu biļeti pilsētas sabiedriskajā transportā - autobusos, trolejbusos, tramvajos.
Biļete ļauj pasažieriem ērti pārsēsties no vilciena uz Rīgas sabiedrisko transportu vai otrādāk.
Biļetes izmantošana un reģistrācija
1. Vai "Rīgas vienoto biļeti" var izmantot jebkurā dienā?
To var iegādāties braucienam konkrētajā datumā, kā arī iepriekš – līdz pat deviņām dienām uz priekšu. Biļete ir derīga tikai tajā dienā, kas norādīta iegādes brīdī.
2. Vai vienā dienā var izmantot vairākas "Rīgas vienotās biļetes"?
Jā. Pasažieris var iegādāties neierobežotu skaitu Rīgas vienoto biļešu, arī vairākas biļetes vienai un tai pašai dienai.
3. Kādā secībā jāizmanto "Rīgas vienotā biļete"?
Biļetes izmantošanas secība nav svarīga – vispirms var braukt gan ar vilcienu, gan ar "Rīgas satiksmes" sabiedrisko transportu (autobusu, tramvaju vai trolejbusu).
4. Kad sākas un beidzas "Rīgas vienotās biļetes" derīgums?
Biļete ir derīga no pirmās reģistrācijas konkrētajā datumā līdz plkst. 2.59 nākamajā dienā. Piemēram, ja biļete tiek aktivizēta plkst. 21.00, tā būs derīga līdz plkst. 2.59 nākamajā dienā.
5. Kā tiek uzskaitīts derīguma laiks dažādos transporta veidos?
- Ja pirmā reģistrācija notiek "Rīgas satiksmes" transportā, sākas 90 minūšu termiņš, kura laikā iespējams pārsēsties un izmantot citus pilsētas sabiedriskos transportlīdzekļus.
- Ja pirmā reģistrācija notiek vilcienā (Vivi lietotnē), 90 minūšu uzskaite Rīgas satiksmes biļetei vēl nesākas – to varēs uzsākt vēlāk, līdz "Rīgas vienotās biļetes" derīguma perioda beigām.
Vilciena biļete pēc reģistrācijas ir derīga vienam braucienam konkrētā maršruta ietvaros. Izņēmums ir gadījumos, kad pasažieris iegādājies biļeti braucienam divās vilcienu līnijās ar pārsēšanos Rīgā, Torņakalnā vai Zemitānos – šādā gadījumā atļauti divi savienoti braucieni.
6. Kā reģistrēt biļeti vilcienā?
Elektrovilcienā: pietuvini lietotnē "Vivi Latvija" iegādātās biļetes kvadrātkodu vilciena biļešu reģistratora optiskajam sensoram, kas atrodas reģistratora labajā sānā. Ekrānā jāparādās apstiprinājumam, ka biļetes reģistrācija ir veiksmīga. Ja tehnisku iemeslu dēļ biļeti neizdodas reģistrēt pie biļešu reģistratora, tā jāreģistrē pie konduktora kontroliera.
Dīzeļvilcienā: biļete jāreģistrē pie konduktora kontroliera, uzrādot to lietotnē "Vivi Latvija".
7. Kā reģistrēt biļeti Rīgas satiksmes tramvajā, trolejbusā vai autobusā?
Lietotnē “Vivi Latvija” izvēlies “Rīgas vienotā biļete” Rīgas satiksmes biļeti, lai noskenētu kvadrātkodu, kas izvietots transportlīdzeklī. Ja to kādu iemeslu dēļ nevar noskenēt, manuāli ievadi sabiedriskā transporta identifikācijas numuru, kas vizuāli attēlots kā piecu ciparu skaitlis zem kvadrātkoda.
8. Vai Rīgas satiksmes 90 minūšu biļeti var izmantot vairākiem braucieniem?
90 minūšu biļeti var izmantot, reģistrējot braucienu katrā izmantotajā transporta līdzeklī. Pēdējo biļetes reģistrāciju var veikt 89. minūtē no pirmās reģistrācijas brīža un braukt līdz galapunktam.
Biļetes atgriešana
1. Kādos gadījumos varu atgriezt "Rīgas vienoto biļeti" un saņemt atmaksu?
100% biļetes atmaksu var saņemt līdz vienotās biļetes derīguma termiņa beigām un, ja biļete nav izmantota (nav reģistrēta ne vilcienā, ne Rīgas sabiedriskajā transportā), un izpildās šādi nosacījumi:
- vilciens kavējas vairāk par 15 minūtēm vai tiek atcelts Vivi vainas dēļ;
- ir notikuši sistēmas traucējumi, piemēram, samaksāts par biļeti, bet tā nav saņemta.
75% atmaksu par biļeti var saņemt, ja:
- pieteikums par biļetes atgriešanu ir iesniegts ne vēlāk kā divas stundas pirms biļetes derīguma termiņa sākuma;
- pasažieris nokavējis vilcienu slimības vai nepārvaramas varas dēļ, iesniedzot pieteikumu trīs dienu laikā pēc biļetes derīguma termiņa beigām.
50% atmaksu, ja pirms brauciena vilcienā ir izmantota tikai "Rīgas satiksmes" daļa no biļetes:
- vilciens kavējas vairāk par 15 minūtēm vai tiek atcelts Vivi vainas dēļ;
- biļetes vilciena daļa nav reģistrēta, un pieprasījums tiek veikts derīguma termiņa laikā.
2. Kā atgriezt "Rīgas vienoto biļeti"?
Lai atgrieztu biļeti, nepieciešams aizpildīt pieteikumu elektroniski un nosūtīt uz e-pastu vilciens@info.vivi.lv
Pieteikumu var iesniegt arī klātienē Vivi Klientu apkalpošanas centrā Stacijas laukumā 2, Rīgā. Klātienes darba laiks: darbadienās no pl. 7.30 līdz 19.00, brīvdienās un svētku dienās no pl. 8.30 līdz 19.00.
3. Kur vērsties jautājumu gadījumā?
Ja rodas jautājumi par vilcienu reisiem, kavējumiem vai biļetēm, aicinām sazināties ar Vivi Klientu apkalpošanas centru, zvanot uz diennakts bezmaksas tālruni 8760.